Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Araştırması: Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimleri İncelendi

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ‘Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması’ sonuçları açıklandı. Mart ayında 81 ildeki BİLSEM’lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim gören 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı ankete dayalı araştırma, öğrencilerin kariyer seçimleri, tutumları ve sağlıklı kariyer planlamaları üzerine önemli bulgular ortaya koydu.

YENİ BİLGİLER VE BAKIŞ AÇILARI ORTAYA KONDU

Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin %75,3’ü kariyer planlamasında maddi kazancı öncelikli bir amaç olarak görmüyor; %84,5’i ise kişisel gelişimlerini ön planda tutuyor. Aynı zamanda öğrencilerin %72,5’i kariyerlerini erken aşamalarda planlamanın hedeflerine ulaşmada etkili olduğuna inanıyor. BİLSEM’lerdeki öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel veya sanatsal yeniliklere katılımın önemine vurgu yapıyor. Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmanın da önemli olduğu belirtildi.

ATÖLYE ÇALIŞMALARI YETENEKLERİ GELİŞTİRİYOR

Araştırmaya göre, öğrencilerin çoğu BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olduğunu belirtti. %70,2’si atölye çalışmalarının kariyer kararları alırken faydalı olduğunu düşünürken, merkezlerdeki proje üretimi sürecinin kariyer gelişimlerine ve karar alma süreçlerine katkı sağladığını vurguladı. Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler getirebilecekleri alanlara ilgi gösterdikleri ortaya çıktı.

Related Posts

ALES sonuçları açıklandı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), 2025 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonuçlarının açıklandığını duyurdu.

Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği değişti… Şubeler yeniden yapılandırıldı

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği’nde yapılan değişiklik sonrası; ‘Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri’ birimi ‘Yenilik ve eğitim teknolojileri’, ‘Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme’ birimi ‘Mesleki Gelişim’, ‘İnsan Kaynakları Yönetimi’ birimi ‘Personel şubesi’ olarak değiştirildi. Denklik ve belge doğrulama ile Bütçe ve tahakkuk olmak üzere yeni şubeler oluşturuldu.

Kütahya’da deprem, öğrenciler eve gönderildi

4.6 büyüklüğündeki depremle sallanan Kütahya’da, Simav ve çevresindeki köylerde bulunan okullarda eğitime 1 gün ara verildi.

23 Nisan’da Minik Eller Zeytin Fidanı Dikti

Minik eller 23 Nisan için zeytin fidanlarını toprakla buluşturdu BALIKESİR – Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında düzenlenen etkinlikte anaokulu öğrencileri, zeytin fidanlarını toprakla buluşturdu …

Haydi Tenise Projesi ile Çocuklar Tenisle Buluşuyor

Çocukların tenis sporuyla tanışmasını ve tenis kültürünün yaygınlaşmasını hedefleyen “Haydi Tenise” projesi, Gençlik ve Spor Bakanlığının desteği ve Milli Eğitim Bakanlığı ile Türkiye Tenis Federasyonu iş birliğinde 11 deprem ilinde eş zamanlı …

Kocaeli Emniyeti’nden 23 Nisan Coşkusu: Çocuklar Polis Üniformalarıyla Görevde

KOCAELİ İl Emniyet Müdürlüğü’nün, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında polis üniforması giyen çocukları çeşitli birimlerde görevlendirerek, çektiği klip renkli görüntüler oluşturdu. Telsizden anons yaptırılan çocuklar bayramın …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir